Windows 10 Mail app instellen – POP3/IMAP

Handleiding voor het instellen van de Windows 10 Mail app op basis van POP3/IMAP

  1. Start de Email applicatie, indien u deze voor het eerst opstart krijgt u gelijk de mogelijkheid om te kiezen voor Account toevoegen, indien u al een account heeft toegevoegd en een nieuwe wilt toevoegen klik dan op de instellingen, klik op Accounts beheren en klik op Account toevoegen
  2. Wanneer u op Account toevoegen heeft geklikt kiest u in het geopende scherm voor Ander account

  3. Vul bij E-mailadres uw volledige e-mailadres in (naam@uwdomeinnaam), bij Wachtwoord uw bijbehorende wachtwoord in en klik vervolgens op Aanmelden
  4. De poging zal mislukken, kies vervolgens tweemaal voor Opnieuw proberen totdat de knop Geavanceerd verschijnt, klik hierop
  5. Vul de gegevens in zoals aangegeven; bij Accountnaam vult u Uw gewenste naam in, bij Uw naam vult u Uw gewenste naam in, dit is de naam die de ontvanger ziet en vul bij Server voor binnenkomende e-mail mail.deonlinezaak.nl in
  6.  Maak uw keuze uit POP3/IMAP4
  7. Vul bij E-mailadres en Gebruikersnaam naam@uwdomeinnaam in met bij Wachtwoord uw bijbehorende wachtwoord
  8. Vraag de support afdeling naar uw Server voor uitgaande e-mail (SMTP) en geef daarbij aan dat u gebruik maakt van de Windows 10 Mail applicatievul deze in en zorg dat de vinkjes bij Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereistZelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail en SSL vereisen voor inkomende en uitgaande e-mail aan staan. Controleer de gegevens aan de hand van onderstaande afbeelding en klik op Aanmelden

  9.  Wanneer het toevoegen gelukt is ziet u onderstaande afbeelding

  10. U keer terug naar het begin scherm, kies hier voor U kunt aan de slag gaan, u komt nu in het e-mail overzicht