Vindbaarheid

DE ONLINE ZAAK realiseert de website zodanig dat deze goed vindbaar is voor de zoekmachines, omdat dit net zo belangrijk is als een aansprekende website die optimaal functioneert. Tijdens de realisatie van de website wordt al de basis gelegd voor een goede vindbaarheid. Hierdoor krijgt u meer bezoekers op uw website waardoor het gewenste resultaat optimaal bereikt wordt.

Meer bezoekers in korte tijd (SEA)

DE ONLINE ZAAK heeft de expertise in huis op het terrein van goede vindbaarheid. Wij weten de weg in de middelen die er zijn om de hoeveelheid bezoekers naar een website te vermeerderen. Het meest gebruikte middel is betaalde advertenties via Google Ads (voorheen AdWords) (SEA). Dit advertentiekanaal is een goed middel om in korte tijd de hoeveelheid bezoekers naar jouw website te verhogen.

Na een grondige inventarisatie van het zoekgedrag van de gewenste doelgroep wordt de Google Ads (AdWords) campagne zodanig ingericht dat naar jouw website bezoekers komen die al interesse hebben getoond in jouw diensten of producten. De kosten aan Google zijn puur de feitelijke kliks van de geïnteresseerde bezoeker. De ROI (return of investment) met een hoger rendement zijn dus te verwachten. Daarnaast levert Google relevante informatie voor “remarketing” oogmerk waarbij bezoekers die jouw website hebben verlaten op andere websites aangespoord worden naar jouw terug te gaan.

Meer bezoekers op lange termijn (SEO)

Google Ads (AdWords) is een uitermate geschikt en effectief marketing middel. DE ONLINE ZAAK houdt bij het realiseren van de website veel rekening met het vindbaar maken van de website op de lange termijn (SEO). Een plaats op pagina één van de organische zoekresultaten is hierbij de doelstelling. Er zijn internetbezoekers die advertenties overslaan en die worden op deze manier ook bereikt. Een goede plaats in de organische resultaten geeft een langdurig effect omdat deze zoekresultaten door zoekmachines als Google als hoogst relevant worden beschouwd.

DE ONLINE ZAAK zet diverse middelen en werkzaamheden in om een goede plaats te bewerkstelligen in de organische zoekresultaten. Het fundament van deze route is een grondig  zoekwoordenonderzoek, concurrentieanalyse en strategie. Daarna worden de URL-structuur, meta-data en content van de website op één lijn gebracht met de resultaten van het onderzoek.

Dat vormt de basis voor de vervolg werkzaamheden.
Daarin worden meestal landingspagina’s gerealiseerd met als speerpunt de zoektermen met de meeste mogelijkheden. Voor elke zoekterm met talrijke mogelijkheden wordt een separate landingspagina ingericht die door zoekmachines als authentiek en relevant beschouwd gaat worden. Naast landingspagina’s en on-page optimalisatie zijn er nog andere middelen om de vindbaarheid van websites te versterken. Een voorbeeld hiervan is content marketing die de dynamiek in een website verhoogt door het bedenken en verstrekken van informatieve en van belang zijnde content. Sociale media integratie en trust-building verhogen ook de vindbaarheid.

In het proces om alle middelen in te zetten om het bezoekersaantal te verhogen, dient het totale plaatje goed gemonitord en waar nodig aangepast te worden. Wat zijn de onderdelen op jouw website die verbeterd kunnen worden om alle bezoekers snel en goed van dienst te zijn? Al met al is het vindbaar maken van een website een intensief proces waarin veel arbeid, kennis en energie in gaat zitten. DE ONLINE ZAAK is een specialist op het gebied van vindbaarheid die ervaring en succes voor jou ten dienst stelt.

Selectie van klanten

Onderstaand zie je een selectie van klanten waarvoor DE ONLINE ZAAK projecten heeft gerealiseerd.