Zoekmachine optimalisatie: meer dan alleen SEO

Website optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is tegenwoordig een begrip dat bij veel mensen bekend is. En daarvan denkt een groot deel bij zoekmachine optimalisatie meestal aan SEO-optimalisatie.

SEO is absoluut een onderdeel van het optimaliseren van websites, maar er spelen meerdere factoren. Veel zaken hangen samen voor het optimaliseren van een optimale vindbaarheid. Deze zaken worden echter maar al te vaak niet doorgevoerd in de zoekmachine optimalisatie.

De Online Zaak neemt je mee in wat de zoekmachine optimalisatie gaat doen voor de website. Zo kijken wij bijvoorbeeld naar de inlaadsnelheid van de website. Ook kijken wij naar verbeteringen van de bezoekersacties op de website.

Website laten maken voor Piet van Putten

Een snelle website is noodzakelijk voor online succes

Het is algemeen bekend; een website die traag inlaadt zorgt voor ergernis. En teveel ergernis zorgt voor een slechte beleving bij de bezoekers van de website.

Zo’n eerste ervaring met een bedrijf of merk kan meteen voor een slechte indruk zorgen. Misschien zelfs voor erger. Voor hetzelfde geld verliest de website bezoeker het geduld en klikt onherroepelijk de website weg.

Tegenwoordig weet bijna iedereen dat een snelle website noodzakelijk is voor online succes. Uiteraard is een snelle website eveneens één van de criteria voor Google. Een onderdeel hiervan is snelle en betrouwbare hosting.

Waarom De Online Zaak voor zoekmachine optimalisatie?

Optimalisatie van de vorige naar de nieuwe website

Hoe kan je optimaliseren van de vorige website naar de nieuwe website?

Daarvoor heb je meer nodig dan alleen een nieuw ontwerp. Uiteraard helpt een mooi ontwerp voor de uitstraling van de organisatie, maar andere onderdelen zijn ook nodig.

Welke acties doen wij in zo’n situatie? 

De data van de vorige website verzamelen wij voornamelijk via Google Analytics. Uit deze data krijgen wij de benodigde gegevens. Wat is het bezoekersgedrag bij de homepagina? Hoeveel bezoekers klikken door naar de contactpagina? Hiermee krijg je een aanwijzing van de mogelijke kooplust. Hoe vaak wordt er met het contactformulier of via downloads contact gezocht. Wat zijn de pagina’s die kort worden bekeken en waarbij snel wordt gestopt.

Deze informatie en alle pagina’s analyseren wij eerst en gaan dan pas beginnen aan de nieuwe website. De verkregen wetenschap gebruiken wij bij het ontwerpen van de nieuwe website.

 

De nieuwe website is online en hoe nu verder?

Bij het online gaan van de nieuwe website zien veel organisaties als een eindpunt van een proces. Dat is een misvatting, het is een startpunt.

Het startpunt van metingen van de nieuwe website. Op basis van het aantal bezoekers is er na een paar maanden genoeg informatie verzameld voor een eerste evaluatie van de prestaties van de nieuwe website.

Zoals bij welke pagina’s de prestaties beter kunnen dan nu het geval is. Dat is in de data te vinden door te zien hoeveel afhakers er zijn. Deze pagina’s analyseren wij vervolgens met de opdrachtgever en voeren de gewenste aanpassingen door op basis van de data en input. De aanpassingen kunnen betrekking hebben op indeling, afbeeldingen, teksten en buttons.

Een totaal aan optimalisatie opties

Het online domein verandert continu. En dat komt niet alleen door nieuwe criteria van Google, maar ook door veranderend online gedrag door concurrenten. Hoe speel je hierop in? Door het totaal aan optimalisatie opties te benutten. Wij werken voor een aantal opdrachtgevers  maandelijks aan het optimaliseren van de website. Door deze continu aanpak zorgen de websites voor deze klanten al voor omzet. Ook benieuwd naar het totaal aan optimalisatie opties en naar betere prestaties? Neem dan gerust met ons contact op.

Meer bezoekers in korte tijd (SEA)

DE ONLINE ZAAK heeft de expertise in huis op het terrein van goede vindbaarheid. Wij weten de weg in de middelen die er zijn om de hoeveelheid bezoekers naar een website te vermeerderen. Het meest gebruikte middel is betaalde advertenties via Google Ads (voorheen AdWords) (SEA). Dit advertentiekanaal is een goed middel om in korte tijd de hoeveelheid bezoekers naar jouw website te verhogen.

Na een grondige inventarisatie van het zoekgedrag van de gewenste doelgroep wordt de Google Ads (AdWords) campagne zodanig ingericht dat naar jouw website bezoekers komen die al interesse hebben getoond in jouw diensten of producten. De kosten aan Google zijn puur de feitelijke kliks van de geïnteresseerde bezoeker. De ROI (return of investment) met een hoger rendement zijn dus te verwachten. Daarnaast levert Google relevante informatie voor “remarketing” oogmerk waarbij bezoekers die jouw website hebben verlaten op andere websites aangespoord worden naar jouw terug te gaan.

Samen de optimalisatie opties benutten?

Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op.